Vaticaan - Reisverslag uit Frascati, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Vaticaan - Reisverslag uit Frascati, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Vaticaan

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

21 Juni 2012 | Italië, Frascati

Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan en rond 8 uur richting ontbijt gegaan, dit was voor Italiaanse begrippen zeer uitgebreid...en zeker ook voor ons Nederlanders! Om 9 uur stond de shuttlebus klaar die ons naar het station bracht.
Daar hebben we eerst een nieuwe kaart voor het openbaar vervoer gekocht, 3 dagen onbeperkt trein, metro en bus in de omgeving van Rome voor maar € 16.
We hebben de metro richting Ottaviano, een halte dichtbij Vaticaanstad genomen, we zijn te voet verder gegaan en je loopt dan langs een drukke winkelstraat richting het Vaticaan.
Onderweg kwam Jos met het idee, ach laten we even cappucino drinken..en we hebben ons kopje cappucino besteld, en ach in de vitrine keek ons wat zoets aan, dus ook dat erbij...zegt die dame, ik breng het wel even... dit moet je natuurlijk nooit laten doen ( het was zelfbedieningsrestaurant) en hebben later nog 1 bakje genomen...en moesten uiteindelijk € 36 betalen........oeps, toen werden wakker!
We zijn verder gelopen richting ons meetingpoint 9, en hebben ons gemeld en er vertrok gelijk een groep richting Vaticaanmuseum.
We hebben werkelijk onze ogen uitgekeken, wat een pracht en praal je ziet. Het begint al gelijk met die grote galerij...al die grote geborduurde doeken, de vele fresco`s, je weet niet waar je moet kijken, en toch ook wel dubbel, dat hier zoveel rijkdom is, of was dit vroeger niet zo?
Na een paar uurtjes genieten kwamen we in de Sixtijnse kapel, hier werden heel wat dames de toegang ontzegt die te bloot liepen. Jammer genoeg mocht je niet fotograferen. We hebben hier een half uurtje gezeten en genoten van de prachtige fresco`s beschilderingen die Michel dÀngelo hier heeft achtergelaten!
We hebben onze route vervolgd en zijn later nog even door de tuin gelopen en daarna zijn we richting Sint Pieter teruggelopen.
Er was hooguit een wachttijd van 5 minuten, dat viel ons mee, we hebben de vorige keer ( voor 2 jaar terug) hier minstens een half uur gestaan.
Het blijft heel indrukwekkend die mooie st Pieter, ook hier weer heel veel moois. We hebben nog een tijdje in de sacramentskerk gezeten en dat was allemaal bladgoud wat je zag.
Het was inmiddels bijna 17 uur en vonden het wel welletjes en zijn richting winkelstraat gelopen, Jos heeft zich nog een leuk overhemd gekocht met bijpassende leren riem ( rood )en we zijn toen een stukje met de Metro verder gegaan richting piazza Barberini en daar hebben we ons een terrasje uitgezocht, want we hadden inmiddels wel trek!
Na het eten zijn we richting Spaanse trappen gelopen en daar hadden we geluk, een muziekkorps stond op de trappen en gaf een concert...wat een geweldige sfeer was hier, intens genieten!
Heel lang konden we niet blijven staan want onze trein ging om 19.54 uur, we moesten rennen om deze te halen...en stonden in de trein en de deuren gingen meteen achter ons dicht...morgen weer een nieuwe warme dag in Rome. Wat ons doel wordt zijn we nog niet uit...Palazza del Popolo...of Villa Borghese...we gaan er zo maar een nachtje overslapen.

• 21 Juni 2012 - 20:31

Mandy:

wat schitterend mooi dat plafond , zou in staat zijn om een luchtbedje op de grond te leggen en er eens goed naar te kijken
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011