Een mooie dag in Rome, met een hectisch eind! - Reisverslag uit Frascati, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Een mooie dag in Rome, met een hectisch eind! - Reisverslag uit Frascati, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Een mooie dag in Rome, met een hectisch eind!

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

22 Juni 2012 | Italië, Frascati

Vandaag zijn we al op tijd vertrokken naar Rome en hebben bijna alles te voet gedaan. We zijn begonnen bij de mooie kerk achter Termini, Santa Maria Maggiore, een prachtige kerk. Hierna zijn we via een hoofdstraat richting Oud Rome gelopen en zijn via Palazza Venezia richting Via del Corso, een van de grote hoofdwegen in Rome, naar het Pantheon gelopen, dit is het oudste gebouw van Rome, met een ronde opening in het plafond.
Hier hebben we rustig gezeten en alles bekeken, daarna zijn we te voet verder gegaan richting Piazza Navona, het was er behoorlijk warm en het werd tijd voor een lunch en zijn we ergens gaan zitten in de schaduw voor een broodje.
Daarna hebben we onze tocht vervolgd door Rome en zijn via Via del Corso verder gelopen richting Piazza Popolo, een prachtig plein en de weg er naar toe ook, we hebben onderweg de nodige kerken bezocht, er lagen er heel wat op de route!
Via een andere hoofdstraat zijn we al winkelend terug richting Piazza del Spagna gelopen en daar was het een drukte van belang bij al die Ministerie`s. Ergens in een straatje hebben we wat warms gegeten en daarna richting metro gelopen, want we wilden graag een rustig avondje...nou dat is het niet geworden.
In de metro was het zo vol en druk dat we ons als een haring in een ton voelde.
We waren op tijd bij Termini voor het laatste stukje naar Frascati, en hebben rustig in de trein gezeten, toen we in ons hotel aankwamen kwam Jos tot de ontdekking dat zijn portemonee gerold was, met al zijn pasjes! We hebben direct met behulp van de receptioniste van het hotel en de ANWB de passen geblokkeerd, gelukkig was er nog niets mee gedaan.
Aan contant geld zat er bijna niets in, maar wel een rijbewijs en id bewijs.
Morgenochtend moeten we aangifte doen bij de politie hier in het dorp, en daarna zal Jos toestemming van de ambassade moeten krijgen om verder te reizen, maar dat zien we morgen wel, we gaan er vanuit dat dat niet zo`n groot probleem zal worden....en we zijn blij dat er geen geld is vermist!
We zijn hier erg van geschrokken, ondanks dat je zo voorzichtig bent met je spullen, Jos heeft niets gevoeld of gemerkt, het enige wat we gemerkt hebben is dat zijn horloge ineens van zijn arm afviel en dat hebben we gelijk in de rugzak gestopt, achteraf denken we dat dat de afleidingsmethodiek is geweest!
Nu maar eens even tot rust komen en wat drinken...en morgen horen we wel hoe het verder moet, zonder ID papieren.

• 23 Juni 2012 - 10:00

Leuk Verslag:

Hey Jos en Astridk
    Leuk verslag, de rollers natuurlijk niet zo leuk.
    Ik hoop dat je ondanks dat nog veel plezier hebt,tot dan in Losser/Glane.
    Groetjes
    Bennie
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011