Een reisdag, van Frascati naar Limone sul Garda - Reisverslag uit Limone sul Garda, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Een reisdag, van Frascati naar Limone sul Garda - Reisverslag uit Limone sul Garda, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Een reisdag, van Frascati naar Limone sul Garda

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

24 Juni 2012 | Italië, Limone sul Garda

Vanmorgen om 6.30 uur ging onze wekker, want we wilden toch redelijk op tijd vertrekken, rond 7.15 uur hadden we alles ingepakt en hebben het hotel betaald en we konden pas om 7.30 uur ontbijten...en Italianen blijven Italianen...de deur van de ontbijtruimte ging klokslag 7.30 uur open.
We stonden al met meerdere mensen te wachten, waaronder een Nederlandse reisleidster die gisteravond laat met een groep mensen aangekomen was.
De reisleidster vertikte het om tegen ons Nederlands te praten, terwijl ze wist dat wij Nederlanders waren, we vonden het maar vreemd!

Rond 7.55 uur zijn we vertrokken...richting autostrada...schijnbaar hadden we nog broodkruimels in onze ogen...want we hadden de oprit naar de Dir 1 gemist en waren al in Colonna aangekomen, daar stond een bordje A1 Roma-Napoli de andere kant op, dus we hebben maar snel omgedraaid en was het inmiddels al 8.30 uur toen we de autostrada opgedraaid zijn.
Rond 10.45 uur hebben een tussenstop gemaakt bij Podere Alberese ( www.poderealberese.it) om biologische olijfolie en wijn te kopen. Op de Podere zijn we vorig jaar en voor 4 jaar terug een aantal weken op vakantie geweest.
We werden heel hartelijk ontvangen door Antoineta met fruitsalade, ijs en wat te drinken, na ruim een uur bij gekletst te hebben, zijn we onze weer vertrokken. Het was rustig op straat dus we konden lekker doorrijden, in de Noord Toscane hebben we nog een stop gemaakt en hebben wat gegeten, daarna zijn we doorgereden tot Limone sul Garda, hier zijn we rond 17.15 uur aangekomen.
Het is hier met 29 graden wel wat koeler, maar het voelt warmer aan, dit komt door de hoge luchtvochtigheid en de ligging.
Het adres waar we verblijven heet Villa Grazia ( www.hvillagrazia.it), een klein hotelletje met 10 simpele kamers, waar je heel persoonlijk wordt bediend en waar de kok nog persoonlijk voor je kookt. We hebben voor een tientje vanavond heerlijk gegeten!
Onze kamer heeft een balkon met een prachtig uitzocht op het Gardameer en de Montebaldo, een berg boven Malcesine aan de overkant van het meer.
We zitten hier nu met mede hotelgasten op het terras, ook is de kok aangeschoven, want Italië moet voetballen, dat is wel een sensatie, iedere gemiste kans hoor je hier buiten op het terras, op straat is het rustig.
Wat we morgen gaan doen is als eerste contact leggen met de ambassade en overleggen hoe wij de terug kunnen reizen.....

• 24 Juni 2012 - 20:48

Mark Hengelman:

Hey, Astrid en (papa) Jos,

ik lees dat jullie het mooi hebben, geniet er nog even van want hier in Nederland is het zoals gewoonlijk weer bagger. Maarja daarom wonen we in Nederland. (altijd wat te klagen:P)

heb nog veel plezier.

en jos ..
    ik zit nu 1 week bij Fiat en dan 3 weken aan de Essenlaan,
    kunnen we weer mooi samen de Foto's bekijken.

Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011