Rome - Reisverslag uit Frascati, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Rome - Reisverslag uit Frascati, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Rome

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

20 Juni 2012 | Italië, Frascati

Vanmorgen zijn we vertrokken richting Frascati, dit ligt ongeveer 20 kilometer van ten ZO van het centrum van Rome.
We hebben de "oude weg" naar Rome genomen en zijn over bergpassen door Umbrië gereden, en hebben genoten van de mooie omgeving daar.
Ongeveer 60 kilometer voor onze bestemming zijn we op de autostrada verder gegaan en aan het begin van de middag hebben we ingecheckt bij het hotel Villa Vecchia.
Om 16 uur zijn we door de shuttle bus van het hotel afgezet bij het station en zijn de stad in gegaan.
Op Termini ( zeg maar Centraal Station van Rome) was het een drukte van belang, en het was warm met 37 graden. Als eerste hebben we tickets gekocht voor een bezoek aan de Sixtijnse kapel, dat hadden we nog op ons verlanglijstje staan.
Daarna zijn we met de metro richting Spaanse trappen gegaan en hebben daar genoten van de sfeer, wat een mensen daar op die trappen, de een speelt op een instrument, de ander leest een boek, en weer een ander likt zijn ijsje op! We hebben wat rondgelopen en het liep tegen zessen en hebben in die omgeving ook maar eens wat gegeten.
Daarna zijn we verder gelopen richting Trevifonteinen, ook daar een drukte van belang, maar wel een gezellige drukte, hier hebben we tussen de drukte genoten van een ijsje.
Het was inmiddels al weer 20 uur en we wilden de trein van 20.54 halen en zijn toen maar weer richting Termini gelopen, daar bleek de trein 20 minuten vertraging te hebben en kwamen we pas rond 21.40 terug bij het hotel.
En nu wordt het tijd om lekker even te relaxen!
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011