De laatste dag in Rome met gemengde gevoelens..... - Reisverslag uit Frascati, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu De laatste dag in Rome met gemengde gevoelens..... - Reisverslag uit Frascati, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

De laatste dag in Rome met gemengde gevoelens.....

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

23 Juni 2012 | Italië, Frascati

We hebben vannacht allebei goed geslapen, we waren erg moei, maar wel om 6 uur al wakker, en nog steeds niet kunnen geloven, dat je dit overkomt, dit hoor je altijd bij anderen en nu ben jezelf aan de beurt, ook al pas je nog zo goed op, het gebeurd.
We zaten rond 7.30 uur aan het ontbijt, het was al druk in de zaal, in de tussentijd hebben we gesproken met iemand van de ambassade, die ons vertelde dat wij als wij naar huis wilden reizen er een nooddocument moet komen en dit kan alleen aangevraagd worden bij een ambassade of consulaat in Italië en dat kan pas maandag.
Voor het verblijf hier in Italie is het procesverbaal voldoende, hier mag Jos ook gewoon in de auto rijden.
In andere landen mag dit niet.
Dat betekend dat Astrid de terugreis zal moeten rijden en er van wisselen geen sprake is!
Rond 9 uur waren we op het politiebureau van Monte Porzio en hebben daar aangifte gedaan van diefstal, de eerste brigadier die wij tegen het lijf aan liepen sprak uitsluitend Italiaans, even later kwam er een andere beambte en die gaf aan gebrekkig Engels te kunnen, samen hebben ze gezorgd dat alles op papier kwam en de computer zorgde dat het in het Duits werd vertaald.
Na een uurtje was alles getekend en wel en stonden we weer buiten.
We hebben in het dorpje bij het dorpscafe een cappucino besteld , zijn even verder geslenterd, en het viel ons op dat iedereen in het dorpje erg vriendelijk was!
Rond 11 uur waren we terug in het hotel en tja...wat ga je dan doen?
Het zwembad hier of toch weer Rome?
We hebben gekozen voor het laatste, want daar zijn we hiervoor.
Om 12.30 uur zijn we met de trein richting Termini gereisd en rond 13.15 uur liepen we de stad in, we hebben als eerste een kleine portefeulle met een koortje er aan gekocht, wat we onder de kleding kunnen dragen, dit gaf ons een veiliger gevoel...en tja ook wel een must, er is nog maar 1 bankpas en 1 rijbewijs en daar moeten we het mee doen tot donderdag!
We zijn vanaf Termini richting Piazza Venezia gelopen en net voor het Piazza zijn we een klein straatje ingelopen, richting Trevi Fontein, daar hebben we bij een piepklein cafeetje het lekkerstje kopje cappucino gedronken, met een stukje eigengemaakt gebak, het zag er heel leuk uit. Na een half uurtje zijn we verder gelopen richting de fonteinen en hebben daar lekker gezeten in de schaduw, in de zon was het veel te warm, wij hadden de indruk dat dit de warmste dag was!
We zijn vervolgens weer een stukje verder gelopen, door kleine steegjes en hebben nog wat kleding en leder gekocht en hebben rond 16.30 uur de bus genomen richting Republicca, bij een kraampje hebben we nog wat fruit en broodjes gekocht en zijn naar Termine gelopen en hebben de trein van 18 uur genomen.
Nu we dit schrijven is het meeste weer ingepakt, en zitten we in de lounge van het hotel met een echt glas Frascatie wijn en een Italiaans pilsje te relaxen.
Morgen gaan we richting het noorden, we zullen dan bij Villa Grazia in Limone Sul Garda zijn. Hier zijn we voor een aantal jaren geleden ook al een paar dagen geweest, dit kennen we dus, we denken ongeveer 6 uur reistijd nodig te hebben, onderweg willen we nog even bij Singalunga, ons vakantieadres van vorig jaar, wat olijfolie en wijn meenemen voor thuis en het thuisfront!

• 24 Juni 2012 - 09:30

Susette:

Hoi Astrid en Jos,

Ik hoop dat jullie ondanks deze tegenslag nog een beetje kunnen genieten van deze vakantie! Wij genieten al een beetje mee en kijken uit naar onze eigen vakantie in Italië.
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011