Afscheid van bella Italia - Reisverslag uit Limone sul Garda, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Afscheid van bella Italia - Reisverslag uit Limone sul Garda, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Afscheid van bella Italia

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

27 Juni 2012 | Italië, Limone sul Garda

Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan en zaten iets na achten aan het ontbijt.
Al voor negen uur zijn we op weggegaan naar Tremosine, een gemeente met 17 dorpjes op een plateau boven het Gardameer. De weg er naar toe kronkelt en je komt nog de echte authentieke sfeer tegen, iets wat je aan het Gardameer allang niet meer hebt, daar is men de dupe geworden van het massatoerisme. Deze week was het nog relatief rustig, maar vanaf komend weekend komt de grote stroom opgang, dit duurt tot en met begin september, daarna wordt het rustiger.
Maar nu even verder over Tremosine, we zijn heerlijk door de bergen geslingerd,met regelmatig prachtige uitzichten en hele mooie natuur, bij een klein plaatsje hebben we de auto geparkeerd en zijn een eindje gaan wandelen, tot we een mooie plek hadden daar zijn we gaan zitten en hebben genoten van het waanzinnige mooie uitzicht.
Na iets verder gelopen te hebben vonden we een bar, waar we een kop cappucino hebben gedronken.
Daarna zijn we verder gereden richting Tignale, een vergelijkbare gemeente als Tremosine, maar dan iets zuidelijker , hier hadden mooi uitzicht op Torri del Benaco, Toscolano en Campione, geweldig mooi.
Ook de autorit door dit gebied was een droom.
Bij Tignale hebben we de auto weer geparkeerd en hebben daar wederom genoten van het mooie uitzicht.
Rond een uur of twee waren we terug in het hotel en hebben we wat rust genomen, de koffer ingepakt.
Daarna zijn we Limone nog even ingewandeld, hebben wat brood en beleg gekocht voor morgenochtend, want rond 4.30 uur willen we gaan rijden, zodat we morgenavond niet zo laat thuis zijn. We hebben gezien dat het warm en onweersachtig wordt in Duitsland...hopelijk hebben we daar niet zoveel hinder van.
We kijken terug op een geslaagde vakantie, hebben intens genoten van al het moois, onze hoogtepunten van deze reis waren, Venetië, de wandeling door de stad , Plitcivimeren, jammer genoeg hebben wij de indruk dat we er nog te weinig van hebben gezien en hopen ooit nog eens terug te gaan op eigen gelegenheid. En natuurlijk Rome, was een hoogtepunt, de stad en de sfeer, het bezoek aan het Vaticaanmuseum en Sixtijnse kapel waren voor ons onvergetelijk.
De laatste dagen in Limone waren voor ons misschien wel de belangrijkste dagen....relaxen, terugkijken en tot rust komen van al het moois wat we hebben beleefd.
Jammer genoeg was er natuurlijk het incident in de metro, waarbij Jos zijn portemonnee is gestolen met passen en persoonlijke documenten, gelukkig hebben we de vakantie hierdoor gewoon kunnen vervolgen en als we terug zijn in Nederland gelijk weer aangifte doen en nieuwe aanvragen.....
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011