Weerzien met Assisi - Reisverslag uit Acqualagna, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Weerzien met Assisi - Reisverslag uit Acqualagna, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Weerzien met Assisi

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

19 Juni 2012 | Italië, Acqualagna

Vanmorgen zijn we al op tijd vertrokken naar Assisi! In 2009 hebben we de stad van Fransiscus ook al eens bezocht en dit had veel indruk bij ons achtergelaten dat we allebeide iets hadden van daar gaan we weer eens naar toe.
Het zou erg warm worden en we hebben besloten maar vroeg weg te gaan dus zaten we om 8.30 uur in de auto.
Rond 10.30 kwamen we aan, de tocht door de bergen van Le Marche en Umbrie was prachtig.
Tijdens die tocht hebben besloten morgen verder te reizen en Le Marche achter ons te laten.
Maar eerst Assisi, het was al 30 graden toen we kwamen en hebben eerst maar eens een bakje cappucino genomen.
Daarna zijn we naar boven gelopen, waar de Basiliek van Fransiscus staat, werkelijk een pracht van een kerk, met drie kerken op elkaar.
In de onderkerk een gedenkplek voor Fransiscus, dan de middenkerk en de bovenkerk, allemaal prachtige fresco`s.
Jammer genoeg mag er niet gefotografeerd worden.
We hebben hier een uurtje rondgelopen en hebben buiten nog even op het plein een plekje in de schaduw gezocht, want het was inmiddels al 36°C.
Na het nuttigen van een peertje zijn we weer terug gelopen door de straatjes van Assisi, en natuurlijk even gesnuffeld in de kleine winkeltjes met de vele relikwieën en andere snuisterijtjes en nog 2 andere kerken bekeken.
Rond 16 uur zijn we weer teruggereden naar Cagli en zijn langzaam begonnen met het inpakken van onze spullen.
Morgen rijden we naar Frascati, in de buurt van Rome, de bedoeling is om daar tot zondag te verblijven in Hotel Villa Vecchia, een oud klooster wat is omgebouwd tot hotel.
We willen dan in drie dagen Rome bezichtigen, want in 2010 hebben we nog lang alles niet gezien!

Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011