Urbino, een middeleeuwse universiteitsstad - Reisverslag uit Rome, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Urbino, een middeleeuwse universiteitsstad - Reisverslag uit Rome, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Urbino, een middeleeuwse universiteitsstad

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

18 Juni 2012 | Italië, Rome

Vandaag of beter gezegd vanmorgen, hebben wij Urbino bezocht. Een mooie middeleeuwse stad op een heuvel.
Wij waren rond 10 uur gearriveerd, toen we de auto parkeerden onder aan de stadsmuur, was het al 29°C!
De stad ligt op een behoorlijke heuvel, dus we moesten een behoorlijke klim maken voor we in het historische deel waren gearriveerd.
We hebben ons eerst een boekje gekocht met een plattegrond en wat info en zijn op de Duomo piazza op een terrasje gaan zitten en onder het genot van een cappucino en wat lekkers erbij eens gekeken wat wij wel zouden doen en wat niet.
We hebben besloten de kerken te bekijken. Omdat wij al zoveel hebben gezien in Italie, waren we niet echt onder de indruk van deze kerken.
De stad was wel erg gezellig en het is op en top studentenstad.We zijn verder gelopen richting het theater, dat was helaas gesloten , het mooie grote paleis Herzogpaleis, met 3 bouwlagen hebben we niet bekeken, het was inmiddels al 13.00 uur en de temperatuur was opgelopen tot 35°C, voor zo`n prachtig bouwwerk denken we minstens een uurtje of 2 nodig te hebben, dit willen we later deze week nog gaan doen.
Rond een uur of half 2 zijn we teruggereden richting Ca`Maggio.
We wilden onderweg ergens iets eten, maar hier in Le Marche is men erg consequent wat siesta betreft en je krijgt werkelijk niets meer na 13 uur.
Dus hebben we in het appartement onze grillplaat aangezet en hebben brood in olijfolie gebakken en daar salami met mozzerella opgedaan en dit laten smelten...mmmh...was een heerlijke lunch.
Aan het einde van de middag zijn we richting Cagli gereden en hebben daar een ijsje gegeten en nog even een wandeling gemaakt!
Nu we dit schrijven is het nog 23°C, wel zien we voor het eerst dat we in Italie zijn wat sluierbewolking, maar volgens de weerkaarten moet het morgen weer 35°C worden....we zullen het zien!
Wat we morgen gaan doen weten we nog niet. Assisi, Pesaro, Fano of toch het paleis? Dat zullen we straks bedenken onder het genot van een pilsje ( Jos) en glaasje aqua naturale ( Astrid)

Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011