Terug naar Italië - Reisverslag uit Rome, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Terug naar Italië - Reisverslag uit Rome, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Terug naar Italië

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

17 Juni 2012 | Italië, Rome

Gistermorgen zijn we rond 7.30 uur vertrokken uit Rabac, rond 9.20 uur waren we aan de grens met Slovenië.
De rij voor de grens was nu beperkt tot 500 meter en met vijf minuten waren we in Slovenië, dat ging gelukkig een stuk sneller als de heenreis.
In de omgeving van Venetië hebben we onze eerste break gedaan...en toen moesten we de keuze maken of via Bologna rijden, over de A13/A14 richting Ancona of na Venentië de SS3309 pakken tot Ravenna en vanaf daar de A14 oppakken...na veel dubben hebben we het laatste gedaan...achteraf ging dat best nog wel snel, maar na een kilometer of 10 ging het een tijdje stapvoets en het waren tweebaanswegen! Gelukkig was het een mooie route, door de lagunen en veel langs het water!
Bij Ravenna hebben we de snelweg weer opgepakt, dat bleek een bouwput te zijn. We wilden stoppen voor een 2e break, maar op de 1e parkeerplaats was er geen plek om de auto te parkeren, we zijn toen maar een parkeerplaats verder gegaan, daar lukte het wel, maar binnen gekomen was het een complete chaos, een kwartier wachttijd voor de toilet, de vitrine`s in het restaurant waren leeg, voor de broodjes stond een rij van minstens een half uur, uiteindelijk hebben we maar iets wat leek op koffie besteld, mis...het bleek ijskoffie, best lekker.
En in het zelfbediening gedeelte hebben we een pakje salami worstjes gekocht, en toen zijn we maar verder gegaan.
Rond 17.30 uur zijn we bij het appartement aangekomen, dat was een hele zoektocht, maar het is goed gekomen. We werden opgevangen door een mw die amper wat anders sprak dan Italiaans, en de eigenaar, hij liet ons het appartement zien, en het zag er heel proper en authentiek uit, zoals we ons hadden voorgesteld, het uitzicht vanaf het terrasje was super, echt lapjeslad!
Maar de man was nogal druk en gaf ons de sleutel en vertrok, hij zou nog wel even een code regelen voor het internet, en wij moesten nog wat inkopen doen.Teruggekomen van het inkopen lag er een briefje met een code, maar deze werkte niet, bij het uitzoeken van het appartement hadden wij geselecteerd op diverse faciliteiten, zoals ontbijt, eventueel wat kunnen eten, bbq, internet en wasgelegenheid.
Buiten rondgelopen zagen we niets, alleen aan afgesloten gebouw.....ook het internet kregen we niet aan de praat...er was geen tv, geen radio...en het liep al tegen tienen en zijn we het bed maar ingegaan met wat leesvoer en de volgende morgen maar eens verder te kijken.
Na het ontbijt ( beschuiten àla Olandese voor Jos) zijn we de eigenaar maar eens gaan zoeken, en we liepen tegen de oude wat norse mevrouw aan, die ging meteen meneer bellen, die vertelde dat hij er zo aan kwam. Na een paar minuten kwam hij er aan met een andere vrouw, wat later bleek, dat was zijn vrouw!
Ze heeft ons alles uitgelegd en laten zien en ons de juiste code voor het internet gegeven, ook gaven ze aan, dat als wij wilden dat ze wel voor ons wilde koken als wij het maar even aangaven vooraf...echt heel gastvrij, gelukkig maar!
Tegen elven zijn we vertrokken naar het middeleeuwse stadje Cagli.
Het was al flink warm, en aangekomen daar, was het heel rustig, enkele mensen op terrasjes, rond een uur of èèn waren de meeste plekken leeg, alleen wat toeristen zaten er nog her en der. Toen we rond 14 uur terug reden naar het appartement was het al 33.5°C, en besloten toch ook maar mee te doen met de Italianen en gewoon siësta te houden, straks als het afkoelt willen eens lekker gaan zwemmen, er ligt hier voor de deur een mooi zwembad, waar we kunnen genieten van het mooie panorama-uitzicht!
Morgen zijn we van plan om naar Urbino te gaan een mooie middeleeuwse stad een halfuurtje rijden hiervandaan.
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011