Optija en Lovran - Reisverslag uit Rabac, Kroatië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Optija en Lovran - Reisverslag uit Rabac, Kroatië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Optija en Lovran

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

14 Juni 2012 | Kroatië, Rabac

Vandaag een stralende zonnige dag in Kroatië, met temperaturen die aangenaam voor ons Nederlanders zijn, zo`n 26-28 graden.
We zijn vanmorgen na het ontbijt richting Lovran gereden, het zijn allemaal binnenwegen, waar de maximum snelheid veelal 50 km is, dus ben je al snel een uur onderweg.
Rond een uur of 11 kwamen we aan, bordje parkeren centra gevolgd en de auto geparkeerd en zijn we naar beneden gelopen, langs het strand, maar we wilden het centrum bezoeken, omdat in het anwb boekje stond dat het een oud knus centrum was met oude villa`s!
Doordat wij langs het strand zijn gelopen zijn we een behoorlijk eind van het centrum gelopen en achteraf bleek dat we het plaatsje al zo`n 2km uitgelopen waren, zijn we toch maar via de hoofdstraat teruggelopen, het centrum was inderdaad maar heel klein en wel heel oud. Nadat we aan de haven koffie hebben gedronken zijn we richting Opatija gereden, een stijlvolle plaats met heel veel villa`s en veel luxere hotels.
Hier is het afwisselend historische bebouwing en moderne uitstraling, wij vonden het te massaal en niet echt ons ding. We hebben langs de kustlijn gelopen , hebben een tijdje aan het strand gezeten en zijn langzaam weer teruggereden richting Rabac.
Onderweg zijn we nog gestopt bij Bresisto, daar waar de boot naar het eiland Cres vaart, en langs de kustlijn staat een hotel met een prachtig panoramaterras, daar hebben we een tijdje gezeten en genoten van het uitzicht.
We waren vandaag op tijd in het hotel terug en hebben gerelaxed en genoten van het moois wat dit prachtige hotel te bieden heeft, op dit moment dat we dit verhaaltje schrijven zitten we nog te genieten van live-muziek, met allerlei bekende muziek, een beetje ons genre!
Morgen onze laatste dag in Rabac, zaterdag gaan we verkassen naar Le Marche in Italië, dat zijn ruim 600 kilometers, we gaan de reis toch via de weg afleggen, de overtocht met de boot is wat kilometers betreft 225 km korter, maar wat tijd betreft en het tijdstip van de afvaart niet handig.
We verheugen ons al op Italië...een heel ander gebied wat we nog niet kennen en dus ook daar gaan verkennen!
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011