Een dagje relaxen ...... - Reisverslag uit Rabac, Kroatië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Een dagje relaxen ...... - Reisverslag uit Rabac, Kroatië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Een dagje relaxen ......

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

12 Juni 2012 | Kroatië, Rabac

Vanmorgen rond zessen werden we wakker van een flinke plensbui, een half uurtje later prikte de zon door de gordijnen en we dachten...zal vandaag nog wel meevallen. Maar een uurtje later begon het opnieuw met stortregenen, vanmorgen was het dus de 1e morgen dat we niet buiten hebben ontbeten. Na het ontbijt zijn we op de kamer blijven luieren en tegen twaalven hebben we besloten toch maar weg te rijden richting Lovran, maar buiten gekomen begon het weer heel hard te regenen, en zijn richting Labin gereden, onderweg werd het droog, maar in Labin werd het pikzwart en brak er een zeer zwaar onweer uit, we hebben de auto bij een winkelcentrum in een garage geparkeerd en zijn daar naar binnen gegaan. In een cafè met mooi panoramazicht hebben we een cappucino besteld, we hadden een mooi panoramazicht en er kwam opnieuw een front aan ( zie foto`s) Dit was het front wat in Venetië de tornado had veroorzaakt. Aan het tafeltje naast ons hoorden we Nederlanders praten en zij ons...dus kwamen we mee aan de praat. Het waren wat oudere mensen die elke zomer een maand of drie in Kroatië verbleven en altijd in Enschede hadden gewoond, we hebben hier een tijdje gezellig mee gekletst, en ondertussen kwam er een tweede front.
Na dit front zijn we richting auto gelopen en zijn richting Barban gereden, we hadden gelezen dat het een plaatsje met leuke historie was, maar het sprak ons niet aan, inmiddels werd het weer ook een stuk beter en zijn we teruggereden naar Labin, en daar hebben we wat gewandeld en hebben op ons favoriete terrasje gezeten, genoten van cappucino, de zon, het mooie uitzicht en het overheerlijke gebak.
Hierna zijn we teruggereden naar het hotel.
Vanavond was hier Istrische avond, het eten bestond uit specialiteiten uit het land...vol trots werd ons alles uitgelegd door de koks en obers! Het hoofdgerecht en voorgerecht was heel lekker, het nagerecht, oliebollen met vanillesaus, hebben we maar aan ons voorbij laten gaan...nadat we nog even in de lounge een cappucino hebben gedronken zijn we naar onze kamer gegaan...want de wekker gaat morgen om 5 uur, om 6.30 uur vertrekt ons busje, waar we mee naar de Plitvicer meren gaan, het is zo`n 3.5 uur rijden hier vandaan.
We verheugen ons er op en zijn erg benieuwd! Morgen zullen we verslag doen....
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011