Rovinj - Reisverslag uit Rabac, Kroatië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Rovinj - Reisverslag uit Rabac, Kroatië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Rovinj

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

11 Juni 2012 | Kroatië, Rabac

Wij werden de maandagmorgen wakker van een buitje regen rond 7 uur. Even later was het al droog en werd het terras van het atrium netjes geveegd.
Gelukkig konden we lekker buiten ontbijten, rond 9 uur was het alweer aangenaam.
Na het ontbijt zijn we vertrokken richting Rovinj, dat ligt aan de westkant van Istrië, ongeveer 35 km hier vandaag, te bereiken over berg en binnendoorstraatjes duurt het wel ruim een uur voor je op de plaats van bestemming bent.Het stadje zelf is autovrij. Wij hebben de auto geparkeerd direct vooraan, en zijn te voet verder gelopen, het eerste gedeelte staat het vol met allemaal goedbedoelde kitsche souvenirs. Direct daarna begint de markt, waar men groente fruit olijfolie en andere plaatselijke voedingsmiddelen verkoopt, het is echt een cultuur dat men probeert je als klant over te halen om wat te kopen, je kunt echt pingelen.
Wij zijn vervolgens doorgelopen via het karakteristieke gedeelte naar de het hoogste gedeelte gelopen waar de St Eufemiakerk met de grote toren staat. Daar hebben wij 2 kaarsjes opgestoken voor Pa Hanterink, wij missen hem de afgelopen week best wel, hij was altijd zo geintereseerd in onze reizen en belde vaak even om te horen hoe we het hadden...en die telefoon blijft nu stil, best wel vreemd.
Hier aan de kopse kant van de kust met rotsen hebben we onze middagpauze gehouden, hebben hier genoten van het water, wat af en toe behoorlijk hoog tegen de rotsen op kletterde.
Na een tijdje zijn de langzaam teruggelopen door de smalle straatjes, waarin nog goed te zien was, dat het vroeger bij Venetië hoorde. Onderweg naar beneden hebben nog op een piepklein terrasje wat gegeten en een bakje koffie gedronken, iets verder op kwamen nog een boetiekje met kleding tegen wat ons wel aansprak en de verkoopster deed er alles aan om wat aan de man te brengen, na wat pingelen, kwam ze met een leuk bod en zijn we de winkel uitgegaan met een tuniek en leuke blouse.
Rond 18 uur waren we weer bij het hotel en na een break van anderhalf uur zijn we rond 19.30 uur gaan eten beneden, dit is elke avond weer een feest, het ontbreekt aan niets. We proberen het wel gezond te houden en laten de vette en zoete gerechten achterwege!
Vanavond was er in het atrium weer live muziek, terwijl de dit verhaaltje maken galmt het nog steeds door het atrium, onze slaapkamer kijkt uit op het atrium, dus wij genieten hier nog even mee van de muziek.
Morgen zijn we van plan om richting Lovran te gaan, daar schijnen nog mooie koninklijke paleizen te staan.......
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011