Labin en Pula - Reisverslag uit Rabac, Kroatië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Labin en Pula - Reisverslag uit Rabac, Kroatië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Labin en Pula

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

10 Juni 2012 | Kroatië, Rabac

Vandaag een verslag van twee dagen, gisteravond na het voetbal zijn we weer eens aan het fantaseren geweest over een verbouwing thuis en hebben weer wat tekeningen gemaakt en voor wij het wisten was het al 1 uur en zijn we gaan slapen.
Gisteren was een lui dagje, we werden gewekt door gerommel en regen, maar tijdens het ontbijt prikte de zon er al weer door, later op de middag hebben we nog een rondje gewandeld door Labin, veel meer hebben we niet gedaan.
In de avond was het voetbal hier een hot-item, in het hotel verblijven 95% duitsers, en die hadden hun avond....wat zijn het dan toch irritante lui, of zijn wij dat ook als we gewonnen en hun hebben verloren?
Vanmorgen na het ontbijt zijn we vertrokken richting Pula, dat ligt helemaal in het zuiden van Istrië.
Het ligt hier 40 km vandaan, maar je rijd er een uurtje over, het zijn allemaal kleine weggetjes.
We hebben daar als eerste het amfiteatar bezocht, het blijft indrukwekkend wat men destijds daar heeft neergezet, maar als je in het Colloseum in Rome bent geweest is dit maar een kleintje!
Daarna zijn we richting het centrum gelopen, een mooi oud centrum met een prachtige oude triomfpoort.
In het centrum hebben we wat gegeten, het blijft onvoorstelbaar, dat je voor € 13 met zijn tweeën lekker kunt lunchen.
Rond een uur of twee zijn we richting Labin gereden, omdat we daar het middeleeuwse centrum wilden bekijken.
Het was inderdaad echt de moeite waard, een mooi oud centrum, waar de kerk, de Maria Geboortekerk, hoog op een heuvel ligt en daarom heen allemaal mooie oude middeleeuwse gekleurde huizen , steegjes en prieeltjes. Weer terug van de wandeling kwamen we uit op een klein plein, met wat horeca en winkeltjes, hier werden de voorbereidingen getroffen voor het voetbalduel Ierland-Kroatië. Op een van de terrasjes hebben wij van een cappucino met een heerlijk stuk gebak genoten. En de prijs hier voor een cappucino was maar € 1.08...onvoorstelbaar goedkoop.
De avond hebben wij na het eten lekker buiten in het atrium van het hotel gezeten en daar wat lekkere drankjes genuttigd en oh...wat waren die Kroatische personeelsleden van het hotel enthousiast, ze waren allen gekleed in voetbalshirts, en gelukkig hebben ze nog gewonnen ook!
Morgen zijn we van plan om richting Rovinj te gaan, een oud middeleeuws havenstadje, wat veel bezienswaardigheden heeft...we laten ons maar weer verrassen!
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011