Een ander land - Reisverslag uit Rabac, Kroatië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Een ander land - Reisverslag uit Rabac, Kroatië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Een ander land

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

07 Juni 2012 | Kroatië, Rabac

Na het ontbijt in Padua zijn we rond 9.30 uur vertrokken richting Rabac in Kroatië.
De routeplanner via google gaf ongeveer 350 km en 3.75 uur reistijd aan, appeltje en eitje dachten we...
Nadat we vertrokken waren kwamen we erachter dat onze navigatie alleen voor landen van de EU geprogrammeerd kan worden...wisten we...maar nooit meer bij nagedacht! Daarna schoot ons te binnen...oeps...je moet je ook ander geld gaan gebruiken: kuna`s.
We bedachten ons dat we dat later wel konden doen als we ter plekke zijn.
We zijn rustig verder gereden, maar ongeveer 3km voor de grens met Kroatië kwamen we stil, paspoortcontrole, dat heeft ons ruim een uur extra reistijd gekost.
Verder gereden konden we de A9 richting Pula nemen...een mooie nieuwe autobaan en ja hoor...je moest een kaartje trekken voor tol!
Gelukkig hadden we de visakaart waar we meekonden betalen, want de automaten accepteren geen euro`s!
Rond 16 uur zijn we gearriveerd in Hotel Valamar Saniflor. Een keuring hotel met heel vriendelijke personeel, mooie kamer ensuite, waar we nog even lekker op de bank voor een tv kunnen hangen.
Het eten was super goed vanavond, live cooking elke avond, met diverse eilandjes met buffetten van groente, rauwkost, nagerechten ect, werkelijk alles in overvloed.
De voertaal is Duits...we hebben nog geen enkele Nederlander ontdekt, een enkele Italiaan of Engelse wel, maar voor de rest alleen maar Duitsers en Oostenrijkers die hier verblijven!
Morgen de omgeving maar een verkennen...en we hebben besloten om maar eens lekker te gaan luieren, we hebben natuurlijk ook vakantie om lekker uit te rusten!

• 08 Juni 2012 - 06:33

Wilma:

Jullie hebben groot gelijk uitrusten hoort zeker bij de vakantie.
    Veel plezier in kroatië.

• 08 Juni 2012 - 12:54

Susette:

Geniet van een fijne vakantie!!!! Stuur ook een beetje zon naar Nederland!!!!

groetjes Susette en Jan
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011