Venetië - Reisverslag uit Padua, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Venetië - Reisverslag uit Padua, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Venetië

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

06 Juni 2012 | Italië, Padua

Vandaag zijn we de dag begonnen met een Italiaans ontbijt in de tuin van het hotel. Vervolgens zijn we met de trein van 10 uur vertrokken naar Venetië, een rit van ongeveer 40 minuten. Het weer was geweldig om Venetië te bezoeken, rond de 26-28°C.
Het was mooi helder, later in de middag werd het wat meer bewolkt, de temperatuur bleef aangenaam.
We hebben deze keer Venetië te voet bekeken, hebben een plattegrond gekocht en zijn richting Rialto gelopen, onderweg genietend van de mooie plekjes en natuurlijk de mooie winkeltjes. Op een pleintje hebben we op een terrasje gezeten voor een kop cappuncino, de prijs viel mee, met € 2.50!
We zijn verder gelopen en tegen lunchtijd hebben we een terras opgezocht aan het Grand Canale in de buurt van Rialto en hebben genoten van alle bedrijvigheid op het water en een lekkere lunch.
Na een uurtje zijn we verder gelopen richting de beroemde brug, het was daar een drukte van belang, je moest je een weg banen door de vele mensen die al die kraampjes met goedbedoelde prut bewonderden. Vial Rialto hebben we een alternatieve route genomen richting het St Marcoplein, daar was het ook erg druk , jammer genoeg was men druk bezig een theater op te bouwen op het plein, en wat ons weer opviel was de vele lege gele stoeltjes...maar ook niet zo vreemd als je voor een cappucino € 9.50 betaald en een kop koffie met slagroom € 11.50!
Wij hebben ons maar verwend met een lekker ijsje, hebben dit hangend tegen een pilaar opgegeten, want zitten op een trapje is er niet bij, je wordt meteen tot de orde geroepen door beveiligers die het plein bewaken.
Na een stukje langs het water te hebben gelopen hebben we toch besloten wederom een alternatieve route uit te zoeken en zijn via de rand weer terug gelopen, kort voor het station Santa Lucia zijn we weer op een drukke winkelstraat beland en rond 17.45 uur waren we op het station, na wat zoeken hadden we het geluk dat we de trein van 18 uur naar Verona konden halen.
We hebben de dag afgesloten met wat Italiaanse gerechten op het zelfde plein als gisteravond!
Morgen reizen we verder naar Istrië.........

• 06 Juni 2012 - 21:44

Alie:

Ik vond het erg mooi!

• 07 Juni 2012 - 05:46

Mandy:

wat prachtig daar , je kijkt je ogen uit denk ik als je er loopt.
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011