Perugia - Reisverslag uit Sinalunga, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Perugia - Reisverslag uit Sinalunga, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Perugia

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

29 Juni 2011 | Italië, Sinalunga

De stad waar we van twijfelden of wij deze wel moesten gaan bezoeken hebben we vandaag bezocht.
De twijfel, omdat we vaak hoorden dat het een industriestad was. Maar na het lezen van een artikel in het tijdschrift, de smaak van Italië, nam het al een groot deel twijfels weg, dus hebben we Perugia maar op ons lijstje gezet.
Ook deze stad ligt , zoals vele Italiaanse steden, op een hoger gelegen plateau. We hebben dmv 5 roltrappen het "Centro Storico" bereikt.
Onze plattegrond, uit het genoemde tijdschrift, was niet al te duidelijk, maar al snel bleek dat we binnenkwamen op de juiste plek, dichtbij de Dom.
De stad ademde een gezellige Italiaanse sfeer uit, veel terrasjes, straatmuzikanten, kraampjes met leer em kleding en de nodige oude gebouwen.
Tevens staat de stad bekend om de lekkere chocolade en gebak....dat hebben we natuurlijk wel even geproefd, met een cappucino. We waren het beiden over eens, ons petit gebakje,(voor meer dan normale prijs) was overheerlijk! Na wat geslenter besloten we toch maar terug te gaan naar de Podere, in de hoop dat dat ons wat verkoeling zou geven, het was in de stad 36°C en erg drukkend warm, de lucht was ook erg heëig. Dat schijnt te komen van het Lago di Trasimeno. Op de terugweg over de superstrada rijd je er langs en het is er nooit helder.
Terug bij de Podere was het inderdaad wat aangenamer met 32°C , zeker na een duik in het mooie zwembad, was het weer goed uit te houden en hebben de rest van de middag gerelaxed...daar hebben we toch ook vakantie voor.
Wat me morgen gaan doen zijn we nog niet uit...we willen in ieder geval nog bloeiende "sunflowers" op de foto vast gelegd hebben, en we zagen dat ze nu langzaam kleur beginnen te krijgen.....

• 30 Juni 2011 - 19:07

René En Lisette:

Hallo Jos en Astrid,
    Jullie hebben alweer veel gezien sinds wij zijn vertrokken! Practige foto's maak je.
    Wij zijn toch in 1 keer terug gereden, wel 1,5uur in de file gestaan bij de Godharttunnel.
    Wat is jullie emailadres, want dan sturen we de foto van het hondje...haha,stekelvarken door!

Nog fijne dagen,
    Groetjes van ons en de meisjes.

• 30 Juni 2011 - 19:35

Jos En Astrid Velthuis:

Hallo Rene en Lisette.
    Ons mailadres is losserstukkertje@hotmail.com.
    Het stekelvarkentje hebben we nog steeds niet weer gezien, wel vanavond een groepje reeën door de olijfbomen!

Groetjes uit een warm Toscane

Verslag uit: Italië, Sinalunga