Cinque Terre - Reisverslag uit Rapallo, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Cinque Terre - Reisverslag uit Rapallo, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Cinque Terre

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

03 Juli 2011 | Italië, Rapallo

Vanmorgen om 8 uur zaten we al buiten te ontbijten en wat voor een ontbijt!
Wat een keuze uit allerlei lekkernijen, broodjes, croissantjes, cakes, zuivel, vers fruit, heerlijk.
Om 8.30 moesten we vertrekken richting boot om een ticket te kopen, want vandaag wilden we Cinque terre verkennen.
In Rapallo konden we opstappen, de boot vaarde langs de kustlijn en je had mooi zicht op de plaatsjes en het landschap.
Bij het plaatsje Vernazza konden we van boord en daar hebben we rond gekeken.
Een prachtig plaatsje, hele mooie natuur! Het water was kraakhelder en het werd om 10.30 uur al druk in gezwommen.
In het plaatsje zelf was het een en al souvenirswinkels en horecazaken,
Na een uurtje zijn we verder gevaren en bij Portevenero zijn we wederom van boord gegaan, hier hebben we tot 15 uur rond gelopen, we hebben in een klein plaatselijk restaurantje, beheerd door een familie, heerlijk geluncht van de plaatselijke lekkernijen, aangevuld met een glas eigen gemaakte rode wijn.
Rond 17.30 uur waren we weer terug in Rapallo. Hier is nog steeds de braderie gaande en is het een drukte van belang in de straten van Rapallo.
Op dit moment vindt er een processie plaats, de dag wordt hier net als gisteren afgesloten met vuurwerk!
De boten lagen vanmiddag al klaar in de haven en werden bewaakt door politieboten.
Wat we morgen gaan doen weten we nog niet precies, eerst maar eens wat langer uitslapen .....het is al weer de laatste week vakantie!

Verslag uit: Italië, Rapallo