Portofino - Reisverslag uit Rapallo, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Portofino - Reisverslag uit Rapallo, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Portofino

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

04 Juli 2011 | Italië, Rapallo

Vanmorgen hebben we maar eens eerst uitgeslapen ( tot 8.15 uur) want gisteravond was het hier een drukte van belang.
Om 22 uur kwam er wederom vuurwerk en direkt daarna begon de processie en klonken er allerlei Marialiederen ( waaronder een prachtig gezongen Ave Maria) door de straten, even later kwam was hier het eind station van de processie met allerlei gebruiken erom. Rond 23 uur werd dit weer afgesloten met een denderen vuurwerk, en om 23.30 uur vertrokken de mensen van de processie terug naar de kerk.
Wij dachten , nu gaan we naar bed, maar om 24 uur begon het 3e vuurwerk en dit duurde zeker tot 0.30 uur, de afsluiting was met kanonschoten!
Maandagmorgen was hier alles in de straten al weer opgeruimd en waren de straten nat van de regen ( de 1e regen van onze vakantie). Na het ontbijt was het droog en 25°C, en hebben we een rondje door Rapallo gelopen een een cappucino gedronken bij Eetcafe Sneeuwwitje ( de uitbaters waren Nederlanders), om 12 uur zijn we op de boot gegaan voor een bezoek aan Portofino. Portofino is een prachtig stadje, de natuur erom is erg mooi, maar alles is er peperduur en mensen met grote jachten leggen er regelmatig aan. Zo ook vandaag, een familie uit de USA, wie weten we niet, bij het googlen vonden we dit ( http://www.marinetraffic.com/ais/nl/shipdetails.aspx?mmsi=235077185)
We hebben een wandeling gemaakt naar de punt van het eilandje waar Portofino zich bevindt, en zijn naar boven gelopen, we hebben daar prachtige tuinen met bloemen gezien, en de uitzichten waren fantastisch! Jammer genoeg was het meest bewolkt, af en toe een knipoog van de zon, wel was het met 27°C niet koud.
Om 17 uur zijn we teruggevaren richting Rapallo, en na een kop cappucino in de lounge van het hotel hebben we toch maar even onze slaaptekort ingehaald.
Rond 20 uur zijn we gaan eten, na het eten hebben nog even buiten gezeten en hebben 2 zussen uit Duitsland ontmoet, die hier ook in het hotel verblijven, daar hebben we gezellig mee gekletst.
Morgen nemen we de trein richting Cinque Terre en gaan een deel van de wandelroute lopen, welke dorpen we bezoeken weten we niet precies, maar dat zullen we morgen wel schrijven!

Verslag uit: Italië, Rapallo