Een dagje relaxen in de buurt - Reisverslag uit Sinalunga, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Een dagje relaxen in de buurt - Reisverslag uit Sinalunga, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Een dagje relaxen in de buurt

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

30 Juni 2011 | Italië, Sinalunga

Vandaag hebben een relax dag ingelast om te genieten van de mooie faciliteiten hier op de Podere en het doet een mens gewoon goed eens niets te doen.
We hadden wat boeken meegenomen om te lezen, maar hebben alleen nog maar wat tijdschriften gelezen en dat was het....het dagboek van Annefrank wil Astrid nog uitlezen....
We zijn de dag begonnen met het bakken van een ciabatta en hebben hier in het zonnetje heerlijk van genoten.
Vervolgens zijn we richting zwembad gelopen ( alle overige bezoekers van de Podere waren op stap, dus wij hadden het zwembad voor ons alleen) en hebben wat baantjes getrokken, lekker in de zon gelegen op een stretcher, kortom relaxen.
Aan het begin van de middag zijn we richting Pienza gereden, want Jos wilde toch nog een paar schoenen kopen...het paar die hij in gedachten had waren helaas uitverkocht, dus toch maar wat anders bedenken!
We hebben een toeristische route terug naar Sinalunga genomen en onderweg wat idylische plaatjes proberen te maken.
In Sinalunga zijn we nog even langs de plaatselijke buurtsuper geweest om spek + kaas te halen voor de spaghetti carabora die we wilden maken.
In Sinalunga had het geregend en stonden de plassen water op de straten, hier boven op de pas was de hoeveelheid wat minder, de zon scheen in ieder geval weer!
Na het bereiden van het eten en het tafelen zijn we even de olijfgaard in gelopen en we werden verrast door een groepje reeën, 2 bleven bij ons in zicht en hebben we goed kunnen vastleggen, het waren een bok en een reegeit, maar met een wit shirtje aan blijf je niet lang onopgemerkt...en weg waren ze! Gelukkig hebben we ze nog wel vast gelegd met de camera.
En morgen? Onze laatste dag alweer in de Toscane,een dag met mooi weer ( avondrood) en onze sunflowers moeten echt worden vastgelegd en daarna alles weer inpakken en ons voorbereiden op het verblijf in Rapallo.

Verslag uit: Italië, Sinalunga