De laatste dag in Italië - Reisverslag uit Rapallo, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu De laatste dag in Italië - Reisverslag uit Rapallo, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

De laatste dag in Italië

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

06 Juli 2011 | Italië, Rapallo

Vandaag hebben we onze laatste dag in Italië gehad.
We zijn rustig begonnen met ontbijt en zijn rond 9.30 uur naar het station gelopen, om 10 uur vertrok onze trein naar Vernazza.
Dat dorp hebben zondag kort gezien, tijdens de boottocht en wilden we toch nog even wat beter bekijken.
We hebben er wat rond gelopen en gezeten bij een piepklein barretje, waar we een heel "mooi" kopje cappucino kregen( zie fotoboek).
Rond 12 uur zijn we vertrokken richting Monterosso, het grootste dorp wat we nog niet gezien hadden.
Daar aangekomen was het er erg druk en verschrikkelijk drukkend warm. Het dorp is inmiddels ook een echte kustplaats geworden met een heel groot strand.
Het water is er mooi helder, je kijkt zo op de bodem.
Ook dit dorpje hebben we bekeken , hier in het oude gedeelte ook de oude hoge huizen, smalle steegjes en een paar kerkjes.
In een van de steegjes vonden we nog een plekje waar we konden lunchen, de meeste terrasjes in het oude gedeelte zaten vol! Dit hadden we nog niet vaker meegemaakt, maar inmiddels is het vakantieseizoen echt begonnen...we horen deze week ook meer Nederlanders om ons heen.
Na het nuttigen van een lekkere lunch, Jos heeft genoten van een lasagne, Astrid van een salade met tonijn en mozzarella en natuurlijk de grote fles water voor ons beiden.
Aan het einde van de middag zijn we weer richting Rapallo vertrokken en hebben nog even aan het water gezeten onder het genot van een lekker ijsje hebben we de vakantie even geevalueerd.
We vinden beiden dat we een erg mooie vakantie hebben gehad, en vooral de laatste paar dagen erg ontspannend waren, nergens voor hoeven te zorgen, deze luxe hoeft van ons ook niet langer te duren, een paar dagen is genoeg.
Morgenvroeg vertrekken we van hier, we rijden over Zwitserland en willen over de Gotthard rijden, misschien lukt het ons om laat in de avond in Losser te arriveren, is het druk en loopt de reis niet voorspoedig dan stoppen we ergens in de buurt van Freiburg en vervolgen de reis dan op vrijdag.

Verslag uit: Italië, Rapallo