Val d`Orcia en bezoek aan Benedictijnenklooster - Reisverslag uit Sinalunga, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Val d`Orcia en bezoek aan Benedictijnenklooster - Reisverslag uit Sinalunga, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Val d`Orcia en bezoek aan Benedictijnenklooster

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

23 Juni 2011 | Italië, Sinalunga

Vandaag, 23 juni hebben we de Val d`Orcia bezocht, een prachtig mooi gebied, ten zuiden van Siena/Asciano.
We zijn de morgen begonnen in Buenocovento, een heel klein stadje met een oude stadsmuur.
Daarna doorgereden naar het mooie S Querico d`Orcia, dit stadje behoord toe aan het werelderfgoed van Unesco, werkelijk wonderschoon en mooi, en erg opvallend dat het zo ontzettend rustig is. We hebben de kerk bezocht en geslenterd door de mooie kleine steegjes en in een prachtig prieeltje geluncht.(zie foto)
Na de siesta zijn we vertrokken richting Asciano, net voor Asciano staat een prachtig Benedictijnenklooster, Monte Olvieto Maggiore, het klooster bevat ontzettend mooie bewaard gebleven fresco`s, gemaakt door 3 verschillende monniken, en als je er zo langs loopt dan haal je dat er ook uit. In het fotoboek zullen we de foto`s van deze kruisgang plaatsen. In dit klooster zijn nog altijd veel paters aanwezig, zie ook de grote eetzaal, de tafels waren voor het avondeten al gedekt. Opvallend voor ons was dat er een pater was overleden, hij stond opgebaard in een bijkapel toegang was er voor iedereen, de kist stond er open en bloot, elke dag zijn er momenten dat alle paters gezamenlijk bidden rond de kist, dit was wel heel indrukwekkend om te zien.
Het weer is hier nog steeds erg lekker, we hebben de afwas net aan de kant en zitten nog lekker voor ons appartementje te genieten van een heerlijk glas rode wijn en een pilsje, het varkentje is nog niet weer langs geweest, jammer genoeg lag hier vanmorgen wel een aangereden ree langs de kant van de weg....wat een trieste aanblik, als je dit mooie beest zo zag liggen. Morgen gaan we eerst eens op zoek naar fatsoenlijke houtskolen, want dat wat we hier hebben krijgen we de bbq niet lekker aan het branden..het duurde 1.5 uur voor het kipfiletje en het spiesje klaar was.....de gloed wilde er niet in blijven.Wat we verder gaan doen, moeten we nog maar eens bedenken...het verlanglijstje is nog lang. Siena...Montepulciano....Olvieto...Todi...Asissi....Montalcino..gelukkig hebben we hier nog een week. Wie weet, tot morgen!

Verslag uit: Italië, Sinalunga