Pienza - Reisverslag uit Sinalunga, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Pienza - Reisverslag uit Sinalunga, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Pienza

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

22 Juni 2011 | Italië, Sinalunga

Buenosera, of hoe je het ook mag schrijven...het avondeten is op, de temperatuur is met 23°C nog aangenaam, dus nog maar even tijd genomen om een verslagje te schrijven van de afgelopen twee dagen! Het weer is prima, elke dag nog 30 plus, we horen inderdaad dat het in NL een stukje minder is en er af en toe regen valt, we hebben bijna dagelijks contact met NL, dat zal nu wel ietsje minder worden nu Pa gelukkig weer thuis is gekomen uit het ziekenhuis, dat was wel even schrikken als je op je 1e dag in je vakantie, onderweg naar je bestemming wordt gebeld. Dat is toch wel een domper op je vakantiepret en het blijft door je hoofd spoken, wat je ook doet.
Gisteren, de langste dag, hebben we de omgeving wat bekend, Sinalunga bezocht, erwas markt, altijd gezellig. Rondom siestatijd hebben we eens lekker liggen te luieren aan het zwembad en wat gezwommen, aan het einde van de middag hebben we Asciano bezocht, 12 km verderop.
Vandaag zijn we naar Pienza geweest een mooi klein knus stadje, gesticht door Pius II, de latere Paus. Het stadje is bekend van de pecorini en van de mooie kiekjes met bloemen,ieder hoekje en pleintje is er fantastisch, ons fototoestel heeft er overuren gedraaid.
Later zijn we vertrokken richting Chiancano terme. Een kuurstad, waar commercie hoogtij viert. Gelukkig is het apart gelegen "centro storico" onaangeroerd gebleven, en hier is het nog genieten pur sang.
Op dit moment zitten we nog buiten, te wachten op het grote "stekel varken" zo groot als een hond, dat hier `s-avonds vaak rond paradeert, jammer genoeg hebben we er nog geen foto`s van gekregen, dus wie weet gaat het vanavond nog wat worden, wel hebben we mooie reeën gefotografeerd, ze lopen hier gewoon langs het appartement...onvoorstelbaar mooi.
Morgen gaan we weer een serie kleine plaatsjes bezoeken, oa S.Ouirico d`Orcia, valt onder het wereld erfgoed van Unesco.De dag sluiten we af met een bezoek aan het monnikenklooster di Monte Olvieto Maggiore, waar een kruisgang met prachtige fresco`s te zien is ( en die ook gefotografeerd mogen worden)
Wie weet tot morgen!
De foto`s zullen we in het fotoboek plaatsen.
Ciao!
Jos en Astrid