Weekend in de Toscane - Reisverslag uit Sinalunga, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Weekend in de Toscane - Reisverslag uit Sinalunga, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Weekend in de Toscane

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

25 Juni 2011 | Italië, Sinalunga

Vanavond maar eens weer een berichtje schrijven van de afgelopen 2 dagen.
Gisteren is de keuze gevallen op Siena.
We hebben de stad bezocht waar we beiden zo aan verknocht zijn. Lekker gezeten op het Piazza del Duomo, de dom hebben we niet meer bezocht, deze hebben we al 3 keer van binnen bewonderd
zie: https://picasaweb.google.com/josenastrid/DomSiena#
Het was heerlijk weer, de voorbereidingen voor de Palio van 2 juli waren al in volle gang, de hekken zijn al geplaatst, de tribune`s ook al.
Vanmorgen hebben we ons verslapen voor het ontbijt, we werden om 9 uur wakker, dat betekend wel dat we nu echt tot rust komen, vanaf de eerste dag vakantie werden we gewoon om 6 uur wakker. Morgenvroeg toch maar een dubbele wekker zetten, anders moet Antoineta zo lang wachten met al haar lekkere eigen gemaakte delicatessen. We krijgen in het weekend een echt Toscaans ontbijt, met olijvenbrood, vers fruit, biologische yoghurt, cake`s en een cappucino grande....lekker!
Vandaag , de zaterdag hebben we een winkeldagje in gebouw, we zijn naar outlet store, Valdichiana geweest, heel veel winkels, waar je erg dure merkartikelen met hoge korting kunt kopen, toch maar een paar mooie pumps gekocht.....en lekkere chocolade ( van Lindt) en daar een heerlijke warme choco gedronken. Later vanmiddag hier lekker op ons terras gezeten, wat gekokkereld, een tiramisu gemaakt voor bij de koffie ( deze week hebben we er al samen èèn veroberd) en nu zitten we met een lekkere rode chianti , salami en olijven voor ons appartementje dit te tikken, het is wel een stukje frisser als andere avonden, er staat een NO wind, kracht 3.
Morgen wordt hier een sacramentsdag gevierd, eerst maar eens kijken in Sinalunga, daarna willen we Perugia bezoeken, daar is een grote antiekmarkt op de Piazza del duomo.....

Verslag uit: Italië, Sinalunga