Cortona - Reisverslag uit Sinalunga, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Cortona - Reisverslag uit Sinalunga, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Cortona

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

20 Juni 2011 | Italië, Sinalunga

Vandaag, 20 juni Cortona bezocht, de prachtige stad op de hoge heuvels van het zuidoosten van de Toscane, dichtgelegen tegen Umbrië, de stad waar de heilige Fransciscus zijn laatste rustpauze inlast alvorens hij stierf in Assisi.
Het weer was vandaag fantastisch wederom een tropische dag, in tegenstelling tot voorgaande dagen staat er geen wind meer, zo blijft het ook nu we dit schrijven nog lang aangenaam buiten, heerlijk met een wijntje in the middle of noway. De voorgaande avonden was het killer door de wind.
Morgenochtend is er een mooie markt in Sinalunga,een waren en antiekmarkt...dat komt ons altijd goed van pas...wie weet vinden we die kaarsen met stolpjes voor naast het spiegel nog wel...of een mooit religeus beeld? We laten ons verrassen morgen, voor weer een mooie dag in de Toscane, die in ieder geval begint met een duik in het mooie zwembad!

• 21 Juni 2011 - 18:50

Marja:

Heerlijk, ik kom al helemaal in de stemming. Als jullie straks terug zijn heb ik het nog tegoed !!!
    Geniet ervan en doe de groeten aan Pammetje en haar mannetje en dochter.

Verslag uit: Italië, Sinalunga