Montalcino - Reisverslag uit Sinalunga, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Montalcino - Reisverslag uit Sinalunga, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Montalcino

Door: josenastrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

27 Juni 2011 | Italië, Sinalunga

Montalcino, beroemd van de Brunello wijn, en dat hebben we gemerkt. Elke 20 meter was er weer een wijnshop, met proeverij te zien in dit plaatsje.
Het plaatsje lag er prachtig op een mooie heuvel, alles draait er om de wijn, verder stelt het eigenlijk niet zoveel voor. Het echte Toscaanse sfeertje hebben we daar gemist.
We hebben relaxed op een terrasje gezeten, en genoten van een prijzige kop cappucino met wat zoets ( oei!) erbij, wat geslenterd en zijn in het begin van de middag weer vertrokken naar het appartement. Het was een warme dag met 34°C hier in het buitengebied( jaja de temperatuurmeter is meegenomen)
Vanmiddag dus lekker niets gedaan, een beetje relaxen rondom het appartement, een middagdutje gedaan en lekker gekookt, dat is ook wel prettig om daar de tijd voor te nemen, dat hebben wij niet vaak.Vanavond hebben we een eindje gewandeld over de pas en genoten van het fantastische avondrood, de horizon bleef maar gloeien, zelden zo mooi gezien.
Morgen gaan we vroeg op pad, we bezoeken dan Orvieto, en willen dan speciaal die prachtige gotische Duomo bezichtigen....we verheugen ons er nu al op!

Verslag uit: Italië, Sinalunga