Een vleugje Frankrijk............. - Reisverslag uit Marciana Marina, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Een vleugje Frankrijk............. - Reisverslag uit Marciana Marina, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Een vleugje Frankrijk.............

Door: Jos & Astrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

15 September 2014 | Italië, Marciana Marina

Zondagmorgen zaten we al vroeg aan het ontbijt, we moesten ons om 9 uur melden want om 9.15 uur zou de boot vertrekken.
We wisten dat Italianen het niet zou nou namen, om 9.30 uur kwam er pas een boot de haven in die er op leek en ja hoor deze was het, maar er moest eerst getankt worden, om 9,45 uur gingen we !
Het was 2 uur varen, maar met stralend onbewolkt en warm weer is dat geen straf.
Toen we rond 11.45 uur aankwamen in de oude haven hebben we als eerste de Nicolaas basiliek bekeken. Wat ons op viel waren de vele mooie grote beelden die er overal in de kerk stonden, ze kwamen ons niet vreemd over, een veel staan er ( in miniatuur) ook in onze beeldenkast.
We waren inmiddels wel toe aan een lunch dus hebben we een terrasje opgezocht aan de haven. Na de lunch zijn we in een ander historisch deel van de stad gegaan, prachtige authentieke hoge huizen, mooie uitzichten en doorkijkjes op zee en op andere delen van Corsica. 4.5 uur is zo om dus tijd om weer aan boord te gaan, het was nog steeds onbewolkt en warm dat was weer genieten en zeker toen Elba inzicht kwam, de avondzon bescheen het eiland geweldig mooi.
Bij de monding van de haven van Marciana zagen we een groot jacht liggen, er ging een groepje mensen van boord en die stapten over op een pendel, door een viertal personeelsleden werden ze naar de haven gependeld om daar een restaurant binnen te gaan. Wat het precies van mensen waren weten we niet, maar duiten hadden ze wel.
Maandag zijn we rustig begonnen met een wandeling langs de kust en later op een terrasje wat geluncht. Na de middag zijn we vertrokken richting Capoliveri, op het zuiden van Elba. Een prachtig dorp , mooie pleintjes, steegjes oude huizen en mooie vergezichten. Op het Piazza Matteotti kun je volgens insiders de beste cappuccino drinken van Elba.
Wij hebben er het ook geproefd en vonden het zeker een hele goeie, maar niet de nummer 1, die drinken we hier in het dorp. Wij hebben er tijdens onze vakantie een spot van gemaakt om de lekkerste cappuccino te kiezen, het lekkerste ijsje, het leukste plein, de leukste haven en zo kan je van alles bedenken.
Na het eten wandelen we altijd nog het dorp in , langs de oude haven en boulevard, we komen dan uit bij het favoriete terrasje waar een cappuccino drinken, meestal een uurtje zitten en lopen dan via het Piazza Vittorio Emanuele terug naar het hotel. Dat plein lopen we nooit zo voorbij, het is prachtig verlicht, er zijn mooie terrasjes aan gelegen, leuke boetiekjes die tot 23 uur zijn geopend, natuurlijk een gelataria en de kerk, waarvan de deuren altijd open staan en waar door de week vaak tot 23 uur wordt gerepeteerd door het koor, de mooie gezangen galmen uit de kerk, en vele mensen nemen even plaats in de kerk en genieten even, het nodigt gewoon uit, echt heel sfeervol.
Morgen, dinsdag willen we naar Rio Marina, een havenplaatsje aan de noordoostzijde van het eiland, het weer blijft vooralsnog aangenaam, al krijgt de zon het wel wat moeilijker de komende dagen!
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011