Een dagje Tivoli - Reisverslag uit Frascati, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Een dagje Tivoli - Reisverslag uit Frascati, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Een dagje Tivoli

Door: Jos en Astrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

23 Juni 2013 | Italië, Frascati

We hadden vrijdagavond al gezien dat het heel druk was in het hotel, rond 23.30 uur kwam er nog een groep van 30 personen binnen en er was die dag ook al het nodige binnengekomen, toen wij rond 9.15 uur in het restaurant kwamen om te ontbijten was net of er een tornado door het buffet was gegaan......het koffieapparaat was defect gegaan, maar van de lieve serveerster kregen we heerlijke cappuccino aangeboden, en er werden nog warme croissantjes gebracht, helemaal top!
Nadat we hier buiten op het terras lekker van hadden genoten zijn we met de auto naar Monte porzio Catone gereden een dorpje hier3km vandaan.
Daar hebben we rondgewandeld, hier is nog het Italiaanse dorpsleven zichtbaar, overal zitten en staan mensen met elkaar te praten, aan de barretjes op de terrasjes, en hier drink je een kof cappuccino voor nog geen euro! We hebben hier wat verse vruchten gekocht voor onderweg en kwamen erachter dat er een trouwerij was overal liepen de mensen uit om te kijken, hier hebben we niet op gewacht, maar zijn verder gelopen richting auto en zijn toen richting Tivoli gereden, met een half uurtje waren we daar!
We hebben de auto geparkeerd in het stadje en zijn naar Villa d`Este gelopen, de villa zelf was heel mooi met veel fresco`s, maar we zijn er maar snel doorgelopen want we hadden wat meer belangstelling voor buiten, dit was werkelijk prachtig met al die fonteinen en watervallen, ook de uitzichten waren super. Hier werden ook de nodige trouwreportages weer gemaakt, na een paar uur wandelen zijn we weer richting stadje gelopen en hadden toch wel trek gekregen, en hadden een leuk klein terrasje gevonden bij een klein ristorantje, Jos heeft er zijn favoriete spaghetti genomen en Astrid een griekse salade, nadat we in nog even hadden rondgekuijerd zijn we weer richting Frascati gereden. Frascati is een levendige stad met ook mooie stadsvilla`s een mooi en gezellig plein en centrum.
Ook hier weer een trouwerij, de deur van de kerk stond open tijdens de mis en hier liepen mensen in en uit en we hebben het voorbeeld maar gevolgd, wat prachtig was die kerk versierd! Daar hebben toch maar een foto van gemaakt, nadat we nog bij de beste ijssalon van Lazio een ijsje hebben genomen zijn we richting hotel gegaan, daar stond de parkeerplaats afgeladen vol, veel auto`s met strikjes ( trouwerij) en hier waren dus ook feesten gaande. Op onze kamer aangekomen stond er een fles wijn met een excuus briefje dat we het zwembad niet konden gebruiken en dat er wel eens iets overlast kon voorkomen....vandaar het flesje van het management van het hotel, super aardig toch? En ach we hebben er helemaal geen hinder van ondervonden, alleen tijdens het diner in het restaurant gisteravond was het een stuk rumoeriger dan anders en overal liepen bruiloftsgasten, maar dat brengt een stuk gezelligheid met zich mee.
Vandaag, zondag, gaan we richting het Vaticaan, en willen we proberen om de mis bij te wonen op het Sint Pieterplein, of dat lukt? We zullen het zien wat het wordt vandaag....het weer is in ieder geval weer perfect, helemaal weer onbewolkt.
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011