Nog een dag Milaan - Reisverslag uit Milaan, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Nog een dag Milaan - Reisverslag uit Milaan, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Nog een dag Milaan

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

11 Juni 2013 | Italië, Milaan

Vanmorgen zijn we gestart met een zoet ontbijtje, vervolgens zijn we richting de metro gelopen om naar het centrum van Milaan te gaan.
Vandaag stond in ieder geval bezichtiging van de mooie Dom op het programma.
Van buiten is het een imponerend mooi gebouw, wat uit grote blokken marmer is gebouwd, van binnen is naar onze mening alleen de vloer erg mooi, de rest vinden wij niet zo mooi...maar wat wil je als in Rome, Siena en Florence al zoveel moois hebt gezien....
Toen we binnen uitgekeken waren hebben we een ticket gekocht om op het dakterras van het uitzicht te genieten, het was geen goedkoop tochtje met de lift, een kaartje kost maar liefst € 13 per persoon, maar senioren kregen € 2 korting...........
Boven aangekomen waren we snel tot de conclusie gekomen dat het echt de moeite waard was, wat een fantastisch uitzicht, de Alpen waren prachtig te zien, met de mooie besneeuwde toppen! Geweldig.
Weer beneden gekomen zijn we het mega grote design warenhuis in gegaan, we hebben onze ogen uitgekeken, wat een luxe artikelen, elk merk met allure was er te koop, van huishoudelijk apparatuur, tot de duurste parfum, alle dure merkkleding, heel veel soorten luxe voedingsmiddelen, chocolade, koffie, allerlei soorten thee, kruiden...geweldig! Op de 8e etage een afdeling met allerlei soorten eetgelegenheden, een mozzerella bar een suhsi bar, een paninibar...bedenk het allemaal maar. Wij hebben geluncht bij de paninibar, waar Jos een panini heeft gehad en Astrid een salade met mozzerella! Het was al ruim 14 uur toen we weer buiten kwamen en hebben toen weer een lekkere wandeling door Milaan gemaakt, het was warm met 28°C, richting het Noorden waren wel onweerskoppen te zien, gelukkig is het hier droog gebleven.
Rond 17.30 uur waren we in het hotel. We hebben vanavond weer genoten van het lekkere eten.
Morgenvroeg vertrekken we richting Umbrië, we verblijven in de omgeving van Citta della Pievè, niet ver van de grens met de Toscane.
De weersvooruitzichten zijn goed, regen is er niet inzicht en de temperaturen die worden verwacht zijn boven de 30°C!
We zijn erg benieuwd hoe het appartement er uit ziet.
De afstand is niet zo groot, ongeveer 4.5 uur rijden en dan zijn we er, als er geen oponthoud is........

• 11 Juni 2013 - 22:07

Leo Velthuis:

Hoi Jos en Astrid,

We hebben zojuist ook voor onze overnachting in September het hotel gekozen dat jullie morgen weer gaan verlaten. We hopen dat je het netjes achterlaat!!
    We wensen jullie een goede reis morgen en nog een fantastische vakantie in Umbrie.

Groeten uit Borne
    Yvomme en Leo

• 11 Juni 2013 - 22:48

Wilma:

Hoi Astrid en jos natuurlijk.
    ik geniet weer met jullie mee geweldig die veslagen.
    Goeie reis morgen.

Groetjes Wilma
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011