Azzuro doet de naam eer aan op Elba! - Reisverslag uit Marciana Marina, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Azzuro doet de naam eer aan op Elba! - Reisverslag uit Marciana Marina, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Azzuro doet de naam eer aan op Elba!

Door: Jos&Astrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

13 September 2014 | Italië, Marciana Marina

Vrijdagmorgen zijn we vol goede moed vertrokken voor een aanbevolen route op West Elba, een mooie bergpas langs de kust.
De weersvooruitzichten waren prima, maar we zagen wel dat de Monte Capane, een berg ( 1000 mt) boven Marciana in de wolken lag, maar dat hadden we deze dagen al vaker geconstateerd.Bij de eerste stop hebben we Poggio bezocht, een klein middeleeuws stadje, prachtig hoe authentiek het was en de serene rust en hoe opvallend schoon de straatjes waren! Nadat we een rondje hadden gelopen en mooie foto's hebben gemaakt kwamen we terug op het dorpsplein met zicht op het dal, daar zagen we dat het dal niet meer te zien was, nevel dachten we. We namen maar een cappuccino en dan maar naar het volgende dorpje, Marciano.
Nog geen 3 minuten en later en het kwam met bakken tegelijk uit de hemel, na een kwartier werd het minder maar het zag er niet naar uit dat het droog zou worden. We besloten de route andersom te rijden en zijn richting Marina di Campo gereden in de hoop dat het dan beter zou gaan. Na 3 kwartier daar aangekomen was het inderdaad droog, een mooi toeristisch plaatsje met diverse zandstranden, winkeltjes en terrasjes in overvloed.
Hier zijn we onze route vervolgd en richting Cavoli gereden, daar was al geen wolkje meer aan de lucht en was het al 26 graden! Geweldig wat een prachtige bergpas zo direct langs de kust, overal mogelijkheden om te stoppen te genieten van een mooi uitzicht op zee en op Corsica, Giglio, Montecrisco en het platte eiland Pianosa aan de andere kant de bergen, en zo zijn we de route langs gereden, af en toe een stop, een uurtje aan het strand, totdat we bij Marciana aan kwamen. Ook dat was weer een mooi middeleeuws dorp met een mooi uitzicht op een ander deel van Elba.
Zaterdagmorgen zijn we richting Porto Azzuro, op Portoferraio na de plaats met de grootste haven ook gelegen aan de oostkant van Elba. Er was werkelijk geen wolkje aan de hemel, nagenoeg geen wind. In het plaatsje was markt, dus extra druk en met moeite een parkeerplaats kunnen vinden , buiten het dorp. In dit plaatsje is veel gedaan voor de toeristen, een plein dat gemoderniseerd is en waar veel horeca is gehuisvest . In de kleine straatjes achter het plein beleef je nog de Toscaanse sfeer.
Wat ons ook opvalt is dat als je van de ene plaats naar de andere rijdt er kraampjes langs de weg staan met, vers fruit, wijn en olie, voor weinig geldt wordt dit verkocht, het is er in overvloed. In de plaatsjes zelf betaal je er veel meer voor.
Morgen gaan we een dagje naar Corsica , vanuit Marciana Marina vaart er een boot naar Bastia, in 1.5 uur ben je er, we zijn erg benieuwd, het weer is ook morgen goed, nu gaat de zon langzaam onder en kleurt het rood aan de horizon........altijd mooi om te zien!
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011