De tussenstops. - Reisverslag uit Volterra, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu De tussenstops. - Reisverslag uit Volterra, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

De tussenstops.

Door: Jos & Astrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

06 September 2014 | Italië, Volterra

Vrijdagmorgen 4 september zijn we om 7 uur vertrokken, de reis naar de 1e tussenstop verliep voorspoedig en relaxed, met twee ruime pauze's kwamen we rond 16 uur aan in Wassen, net voor de Gotthard tunnel. Het hotel was een goed maar gedateerd overnachtingshotel. Het weer was aangenaam nazomers te noemen. Wassen een klein plaatsje maar "wereldberoemd" voor mensen die iets met treinen hebben, dus ook voor Jos was dit de ideale tussenstop, en nog idealer was dat we een kamer kregen met zicht op de spoorlijnen! De stoel werd voor het raam gezet en wagonnetjes tellen was begonnen.
Later s-'avonds hadden we een tafeltje gereserveerd in het restaurant en dat was ook wel nodig want alles zat vol , het merendeel met Nederlanders die ook op doorreis waren.
Zaterdagochtend waren we al vroeg wakker, we wilden op tijd vertrekken om geen wachttijd te hebben bij de tunnel.
Het ontbijt was goed te noemen, maar vreemd vonden we het dat de tafel werd toegewezen, en nog vreemder keken we uit dat er een bordje met nog een kamernummer op onze tafel werd geplaatst, niet veel later kwam een " ouder" echtpaar bij ons aan tafel zitten en al snel kwamen we met hen in gesprek, voor we het wisten was het al half 9! Nu maar snel opgestaan, want Jos wilde nog een filmopname maken van de treinen, Astrid is het kerkje en de Maria kapel gaan bekijken en hier maar meteen 3 kaarsjes opgestoken! Voor onze ouders elk 1 en voor onze lieve tante, dat heb ik haar beloofd.
Rond 9.15 uur zijn we vertrokken en ja hoor er stond al ruim 3 km file voor de tunnel! Hetzelfde voor de grens met Italië , al met al heeft ons het dik een uur gekost.
Rond 16.45 uur zijn we in Volterra aangekomen.
Hier verblijven we 2 nachten in een oud klooster dat verbouwd is tot een eenvoudig hotel. Beneden is het heel authentiek , de kamers zijn strak en sober, geen televisie en geen radio.
Vanavond zijn we Volterra in gelopen, ongeveer een kwartiertje van het centrum ligt het hotel.
In Volterra was het echt Italiaans levendig , op het plein voor het stadhuis hebben wat gegeten, voor en na de tijd hebben we door de straatjes geslenterd, vooral later was het overal gezellig, overal zitten of staan mensen, een groot deel van het sociale leven speelt zich hier op straat af, we zijn altijd weer verbaast als we dit zien.
Morgenochtend is het de bedoeling om naar San Gimignano te rijden en morgenavond toch nog maar even weer sfeer proeven in het gezellige Volterra!
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011