Wandelroute de kerken van Rome - Reisverslag uit Frascati, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Wandelroute de kerken van Rome - Reisverslag uit Frascati, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Wandelroute de kerken van Rome

Door: Jos en Astrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

25 Juni 2013 | Italië, Frascati

Vandaag de laatste dag in Rome, het was weer helemaal onbewolkt en lekker warm.
We hadden besloten om een wandelroute te nemen, hadden hierover gelezen en hebben deze dagroute ook gevolgd. We zijn bij Termini richting de Santa Maria Maggiore gelopen een hele grote kathedraal. We hadden geluk, er was hier een klein processie ter ere van Maria. Maria werd hier de kerk in gedragen onder tromgeroffel. Heel leuk om te zien.
Nadat we dit gevolgd hebben we onze route verder gevolgd en kwamen we langs een Illy cafè met een mooi terras, met zicht op deze mooie kathedraal. We hadden al het idee dat het duur was, maar ach, zo`n laatste dag moet kunnen, beiden een gebakje uitgezocht, cappuccino erbij...nog eentje daarna, wij Nederlanders drinken er altijd twee...de rekening achteraf was hoog zoals we hadden verwacht.
Nadat we onze route verder hadden gevolgd, kwamen we een klein kloosterkerkje tegen, hier moesten we trappen op om naar binnen te kunnen, het interieur was heel erg mooi.nadat we de kilometerslange Via Merulane hebben gevolgd kwamen we bij het Piazza San Giovanni in Laterno met daarbij de gelijknamige kathedraal, ook wel genoemd Kathedraal van Rome of de Sint Jan van Lateranen. Deze kerk is geweldig mooi, het bewerkte plafond van bladgoud, de mooie fresco`s, het orgel, de mozaiek vloer, erg mooi.
In de souveniersshop hebben we nog 2 mooie beelden gevonden voor onze verzameling, een Fransiscus van Assisi en een Maria beeld. Voor een neef van Jos hebben nog een beeldje meegenomen, ze had ons hierom gevraagd, gelukkig vonden we dat hier in deze kerk.
Buiten hebben we nog een tijdje voor de kerk gezeten in de schaduw op de trappen.
Nadat we de route verder zijn gevolgd via de Via di Santo Stephano, deze leidde ons naar de gelijknamige oude ronde kerk. Deze ronde unieke kerk had hele waardevolle fresco`s! Deze route liep toch wel door een wat andere wijk dan we gewend waren in Rome, we kwamen door achterbuurten, volksbuurten, kwamen langs onbekende markten, ver weg van het massatoerisme!
Onze volgende stop was de Santo Quatro Coronato, ook weer een hele mooie kerk, na de route te hebben gevolgd kwamen we uit bij het Colloseum, hier zijn we langs gelopen en via het park kwamen we bij de San Clemente, in deze kerk stond een groot beeld van Mozes, hier was veel belangstelling voor.
We zijn toen via de Cavour en de Via Nationale uitgekomen bij Termini, ons beginpunt. Na weer een vertraging kwamen we rond 19.45 uur in ons hotel aan, hier hebben we de avond en onze vakantie afgesloten in het restaurant en later de lounge onder het genot van een hapje en drankje! Morgen gaan we via Oostenrijk naar huis....welk hotel we gaan overnachten zijn we nog niet uit, onderweg naar het noorden hebben we genoeg tijd om dit te bendenken!
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011