De eerste tropische dag in Rome - Reisverslag uit Frascati, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu De eerste tropische dag in Rome - Reisverslag uit Frascati, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

De eerste tropische dag in Rome

Door: Jos en Astrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

20 Juni 2013 | Italië, Frascati

Na een heerlijke koele nachtrust ( we hebben hier arco, in Umbrië niet) zaten we om 8.15 uur fris en fruitig buiten aan het ontbijt.
Het was weer super voor elkaar, roereitjes, croissantjes, yoghurt, brood met bijbehoren en natuurlijk cappuccino !
Om 9 uur stond onze taxi klaar, dat zit bij de kamerprijs in begrepen, die ons naar het station brengt, vandaar is het nog 20 minuten tot hartje Rome.
We zijn vanaf het station te voet vertrokken en nadat we allebei een zonnebril, Jos een pet en Astrid een hoedje hadden gekocht, zijn we door Rome gaan lopen, via allerlei kleine straatjes kwamen we bij een mooie kerk aan, de Santa Maria della Vittoria, hierna zijn we doorgelopen richting Spagna en kwamen bovenop de Spaanse trappen uit, van hieruit zijn de richting het park Borghese gelopen, waar we geluncht hebben en verkoeling gezocht hebben. Na de lunch hebben we een duo fiets ( je kon naast elkaar zitten met een zeiltje boven je hoofd) en hebben we de fiets route door het park genomen.
Een geweldig mooi park, met diverse gebouwen , een theater, een zwembad en aan de rand het prachtige uitzicht over de stad en Piazza Popolo.
Nadat we de fiets hebben ingeleverd zijn we naar beneden gelopen richting Piazza Popolo, het was nog erg warm rond 15.30 uur en zijn richting Trevi fontein gelopen, onderweg kom je langs vele gelataria`s en hebben ons een heel lekker ijsje uitgezocht.
Bij de Trevi fontein hebben we een tijdje in de schaduw gezeten om bij te komen, want 35°C was niet niks. Wij waren hier niet de enige die er zo over dachten, het was verschrikkelijk druk daar.
Nadat we nog even wat shopjes hebben bezocht hebben we ons een leuk terrasje opgezocht voor het avondeten.Hier hebben we een tijdje gezeten, leuk ook om te bekijken wat er allemaal in zo`n stad gebeurd.
We wilden om 19.54 uur de trein halen, en moesten nog rennen op het laatst.
Nu zitten we lekker in de frisse lounge van het hotel onder het genot van een glas frascati ( rode wijn) en een Italiaans biertje dit verhaaltje te tikken....en morgen?
Daar gaan we straks nog over bakkeleien....maar het zal wel Rome worden, net als zondag dan willen we de mis bijwonen op het St Pieterplein!
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011