Weekend in Umbrië - Reisverslag uit Città della Pieve, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Weekend in Umbrië - Reisverslag uit Città della Pieve, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Weekend in Umbrië

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

16 Juni 2013 | Italië, Città della Pieve

Het weekend is alweer achter de rug, de tijd vliegt voorbij.
We zijn nu op het punt aangekomen dat we lekker kunnen relaxen en niet meer aan het rennen zijn om maar overal naar toe te moeten gaan, ook wel eens lekker.
Zaterdag zijn we naar Cortona geweest, een prachtig mooi dorp net boven het meer van Trasimeni, een geweldig mooi plaatsje, wat glooiend tegen een berg aan ligt. Het staat bekend als een rustplaats van de heilige Franciscus, die op de reis naar Assisi hier altijd ging pauzeren, je ziet dan ook overal zijn naam opduiken, netals de Heilige Chiara, zij richtte onder invloed van Franciscus de orde van Clarissen op, beide beelden staan in onze kast te pronken!
We hebben heerlijk rond geslenterd, geshopt en op een prachtig klein terrasje helemaal behangen met bloemen gegeten. We wilden nog stoppen bij het meer, maar daar was het te laat voor.
De avond was weer prachtig, daar zou in Nederland van dromen om tot middernacht in korte broek en hemdje buiten te kunnen zitten!
De zondag zijn we bij het huisje gebleven, op ons dooie gemakkie ontbijt gehad, daarna hebben we de tijdschriften met woonideeën eens gepakt en met potlood en papier erbij eens aan het schetsen gegaan voor de op handen zijnde verbouwing.
Voor we er erg in hadden was het al vijf uur, heerlijk wat relaxed.
Rond 19.30 uur hadden we afgesproken dat we gingen eten, Mauritius had weer heerlijk gekookt, zoals gewoonlijk pasta als voorgerecht, kip met witte truffelsaus , spinazie als hoofdgerecht en panacotta als nagerecht....heerlijk.
En nu...nu zitten we met een glaasje wijn en pilsje lekker buiten, het is bijna 22.30 uur en het is nog 26°C.
Morgenvroeg gaan we naar Orvieto, een prachtige stad, ligt 35 km ten zuiden van hier.....
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!

Actief sinds 09 Juni 2011