De omgeving verkennen - Reisverslag uit Città della Pieve, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu De omgeving verkennen - Reisverslag uit Città della Pieve, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

De omgeving verkennen

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

13 Juni 2013 | Italië, Città della Pieve

Vanmorgen werden we pas om 8 uur wakker, dat is lang geleden! Dat is wel een teken dat we inmiddels zijn gewend aan de vakantie. In Milaan werkte de automatische piloot nog steeds....
We zijn daarna relaxed gaan douchen en een ontbijtje klaar gemaakt, en dit heerlijk in het zonnetje genuttigd! Daarna zijn we nog tot 11.30 uur op het terras blijven hangen, heerlijk!
Vervolgens zijn we richting Citta della Pieve gereden, hier hebben we rond gewandeld, het was een mooi klein oud stadje, zoals er zo veel zijn.
Daarna zijn we richting Chiusi gereden, een oud plaatsje op de grens met de Toscane, ook dit was weer zo`n typisch Italiaans plaatsje, hier zijn we langs de stadsmuur gewandeld en was het uitzicht over de omgeving was waanzinnig mooi, daarna werd het tijd voor een cappucino, hiervoor zijn we het centrum ingelopen, een prachtig rustig en proper plaatsje. Op de terugweg zijn we via Cetona naar het appartement gereden....
Op het smalle stijgende zandweggetje naar het appartement kwamen we een trekker met een aanhanger tegen.....Jos bestuurde de auto en week iets te veel uit...de waarschuwing van Astrid ten spijt, daar lagen we met auto en al op de kant in de sloot. Dat is balen zeg! Gelukkig was de boer heel behulpzaam, hij is snel naar zijn boerderij teruggereden en een andere trekker op gehaald en na 3 pogingen stond de auto weer op zijn wielen....gelukkig geen zichtbare schade te zien, de krasjes zijn wel weg te poetsen! Dat was wel even schrikken.
Nu op dit moment is het nog steeds 24°C buiten, windstil en kraakhelder. Om ons heen horen we kwakende kikkers en sprinkhanen kwaken, op tafel een pilsje en glaasje fris met wat nootjes , lekker relaxed. De komende dagen blijven de weersvooruitzichten perfect, middagtemperaturen van rond de 30°C of hoger. morgenvroeg maar eens overleggen wat we gaan doen, daar denken we nu nog niet aan......

• 13 Juni 2013 - 21:55

Mandy:

och jee wat een dag , hebben jullie zelf ook nergens last van , ging hopelijk niet te hard de duik in de sloot , slaap lekker voor straks en veel plezier morgen xxx je zusje
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!