Umbrië, Poggiovalle - Reisverslag uit Città della Pieve, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu Umbrië, Poggiovalle - Reisverslag uit Città della Pieve, Italië van Jos en Astrid Velthuis - WaarBenJij.nu

Umbrië, Poggiovalle

Door: Jos en Astrid

Blijf op de hoogte en volg Jos en Astrid

12 Juni 2013 | Italië, Città della Pieve

Vanmorgen rond 9.15 uur zijn we van het hotel in Milaan vertrokken, richting Umbrië. Het weer was goed, en onze miep vertelde ons dat we rond 13.45 uur zouden aankomen....ach dat zou mooi zijn zeiden we tegen elkaar....
Nog maar net vertrokken vertelde dat ding ons dat er file was en dat de route was aangepast...goed zeg zeiden we....
Maar wat deed onze Miep? Ja juist....dwars door de binnenstad van Milaan...ja en dan is er geen ontkomen meer aan, toen we Milaan uitkwamen, stond de teller op op 14.40 uur.
Gelukkig verliep de reis daarna voorspoedig, in de omgeving van Bologna hebben we nog een broodje met koffie genomen en rond 15.10 uur waren we op de plek van bestemming. We reden de snelweg af en na klein stukje 2 baansweg, moesten we afslaan in een zandweg, na 2.5 km bereikten we het landgoed Poggiovalle. Een heel verzorgt landgoed, met meerdere gebouwen waaronder een kapel. We werden ontvangen door een vriendelijke Italiaanse man die keuring Engels sprak...zucht alweer een dachten we, tot die erachter kwam dat Duits met ons een stuk makkelijker ging, hihi! De man vertelde dat hij 14 jaar in Hamburg had geleefd en spreekt vloeiend Duits. Dat is gemakkelijk. We kregen een helft van een blok van 2 toegewezen, met een prachtig terras dat uitkijkt op het hooggebergte! Het interieur is authentiek en doet gezellig aan.
Nadat we de spullen hebben uitgepakt, zijn we richting supermarkt gereden en hebben even wat inkopen gedaan, beetje koffie, wat te drinken en te knabbelen zo af en toe is niet verkeerd.
Daarna hebben we lekker gerelaxed op ons terras en kennis gemaakt met onze Nederlandse buren! Het was zo weer 19.30 uur en konden we aan tafel in het tot restaurant omgebouwde stal. De vriendelijke man, kookt `s-avonds voor de gasten, dus daar hebben we gretig gebruik van gemaakt. We waren wederom verrast, hebben heerlijk gegeten ( en de eigengemaakte rode wijn was ook zalig). Nu zitten we nog lekker op het terras, genietend van avondrood dit verslag te typen....wat we morgen gaan doen weten we nog niet, deze week staat vooral in het teken van relaxen en genieten van het mooie weer en de mooie omgeving.......
Jos en Astrid

Wij vinden het leuk om te reizen en genieten van cultuur, natuur, gezelligheid en lekker eten! In Italië raken we niet uitgekeken!